Acne behandelingen

Bij Beauty Clinc Haarlem willen we je graag van jouw acne afhelpen. We leggen je graag uit welke behandelingen wij aanbieden tegen acne en het bestrijden van littekens.

Acne begint vaak rond de puberteit en kan zo’n vijf tot tien jaar duren, maar er zijn ook genoeg dertigers die nog steeds klachten hebben. Het komt ook voor dat volwassenen die nooit eerder last van puistjes hadden opeens acne krijgen.

Op de huid zitten per vierkante centimeter ongeveer 15 kleine talgklieren welke talg produceren. Het talg wordt afgevoerd via de porie naar de huid toe. Onder invloed van hormonen in de puberteit verandert de huid waardoor de talgklieren groter worden en meer talg produceren. Het talg wordt dikker en is moeilijker naar buiten af te voeren. Zo ontstaan kleine ontstekingen in de huid, met als gevolg puistjes.

Het uitknijpen van puistjes of krabben verergert de ontsteking en kan littekens tot gevolg hebben. Er zijn veel vormen van acne en ook veel oorzaken te vinden.

Acne is een chronisch ontstekingsproces van het talgkliersysteem. Veelal uit dit zich als puistjes en pukkels op het gezicht, maar ook op de rug en andere delen op het bovenlichaam.

Voor de acnehuid bieden wij twee acne treatments aan: een behandeling gericht op het gezicht en op de rug.

Tijdens de behandeling voor het gezicht starten we met het reinigen van de huid. Vervolgens brengen we een (fruitzuur)peeling aan en verwijderen we onzuiverheden. Tot slot brengen we een masker aan speciaal voor de acne huid en een afsluitende verzorging

Uiteindelijk wil iedereen een gave en gezonde huid zonder oneffenheden. Nadat de acne effectief behandeld is en gedurende enige tijd onder controle is, blijven vaak de littekens zichtbaar. Uiteraard wil je hier ook nog vanaf. Wij hebben verschillende behandelingen om littekens effectief te behandelen.

Wij gaan aan de hand van de ernst en diepte van de littekens bepalen welke behandeling het meest gewenste resultaat zal opleveren. We bieden twee type behandelingen aan waar wij zeer goede resultaten mee boeken: behandelingen met behulp van de dermaroller en professionele peelings.

Acne behandelingen worden door de meeste zorgverzekeraars tot wel 100% vergoed. De vergoeding per behandeling of kuur van behandelingen verschilt per verzekeraar en per polis.

Twijfel je of jouw behandelingen vergoed kunnen worden? Wij adviseren je om tijdig te informeren bij je zorgverzekeraar naar de mogelijkheden omtrent de vergoeding. Indien je vragen hebt, kunnen wij je natuurlijk altijd in onze salon helpen en advies geven.